duminică, 17 martie 2013

Anca Mizumschi vine la “Salonul de literatură Zero+”

Muzeul Literaturii Române Iaşi în colaborare cu revistele de cultură „ALECART”, „Timpul” şi „Zona Literară” vă invită joi, 21 martie 2013, începând cu ora 18.00, la Muzeul „Sfântul Ierarh Dosoftei Mitropolitul” unde, în cadrul „Salonului de literatură Zero+”, ediţia a XVI-a, vor citi poezie Andrei Kiper și Iulian Sîrbu. Totodată, cu ocazia Zilei Mondiale a Poeziei va avea loc un maraton de poezie ad hoc, aşa că cei care vor avea prin buzunare versuri vor putea citi.
Invitata ediției a XVI-a este poeta Anca Mizumschi, care cu această ocazie îşi va lansa la Iaşi volumele de poeme: “Carte de citire”, Ed. Blumenthal, 2012 & “În moalele cerului”, Ed. Brumar, 2012. Cărţile vor fi prezentate de criticii literari Bogdan Creţu, Doris Mironescu şi redactorul revistei Zona Literara, Paul Gorban.
Moderatorii sunt scriitorii Mirel Cană, Liviu Antonesei şi Şerban Axinte.
 
Anca Mizumschi: Cuvintele au o tensiune proprie în creierul meu, scrisul fiind eminamente catartic. De aici însă până când mă aşez să le leg coerent într-un proiect poetic trece destul de mult timp şi multă trudă. Am proiecte poetice pe care le-am început acum şapte ani şi nu pot încă să le dau drumul în lume, nu le simt rotunde. De altfel, lupta mea permanentă este să le termin totuşi; am senzaţia câteodată că, dacă nu mi le ia nimeni din braţe, le-aş rescrie la nesfârşit. Atunci când mi le-a luat totuşi cineva din braţe şi am reuşit să mă desprind de ele, volumele mele s-au numit: Departe de Hemingway (1989), Est (1993), Opera Capitală (1995), Poze cu zimţi (2008), Anca lui Noe (2009), Versouri (2010), Carte de citire (2012), În moalele cerului (2012)

Niciun comentariu: